«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2013

Τα αποτελέσματα των πρώτων αξιολογήσεων είναι γεγονός – Του Χρήστου Ε. Κυργιάκη



Του Χρήστου Κυργιάκη
Πάλι κατ΄αποκλειστικότητα, εξασφαλίσαμε τα πρακτικά που αναφέρονται στα πορίσματα των πρώτων αξιολογήσεων των εκπαιδευτικών Γεωργίου Τρεχόπουλου ( ΓΤ ) και Νίκου Εξόριστου ( ΝΕ ). Να υπενθυμίσουμε ότι η επιτροπή αξιολόγησης απαρτιζόταν από τον ίδιο τον υπουργό ( ΥΠ ) και τους υφυπουργούς του ( ΥΦ ), από πέντε περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης (ΠΔΕ) και από εφτά σχολικούς συμβούλους ( ΣΣ ).
Οι δύο εκπαιδευτικοί, κλήθηκαν από την επιτροπή, για να ακούσουν το πόρισμα της αξιολόγησής τους. Πρώτα, ανακοινώθηκε το πόρισμα στον κύριο Τρεχόπουλο και μετά στον κύριο Εξόριστο.
ΥΠ: Αγαπητέ κύριε Τρεχόπουλε πέρασαν κιόλας 4 μήνες από την τελευταία φορά που σας είδαμε. Είστε καλά;
ΓΤ: Προσπαθώ κύριε υπουργέ. Προσπαθώ να είμαι, αλλά δυσκολεύομαι να το πετύχω.
ΠΔΕ: Να περάσουμε στο θέμα για το οποίο σας καλέσαμε. Πρόκειται για τα πρώτα αποτελέσματα της αξιολόγησής σας κύριε Τρεχόπουλε. Διαβάζω εδώ πως φτάνατε πολύ συχνά με καθυστέρηση στο σχολείο σας.
Γ.Τ: «Στα σχολεία», κύριε περιφερειακέ μου, όχι «στο σχολείο». Δε θυμάστε που σας είπα ότι πάω σε έξι σχολεία;
ΠΔΕ: Το θυμάμαι και απ’ ότι διαβάζω φτάνατε με καθυστέρηση και στα έξι. Αυτό, ξέρετε, είναι δείγμα ασυνέπειας και ανευθυνότητας. Να αργούσατε στο ένα, το καταλαβαίνω, αλλά και στα έξι;
ΓΤ: Να σας εξηγήσω. Το αυτοκίνητό μου, ζώντας το καημένο μες στην ανασφάλεια και τις ασθένειες παρέδωσε το πνεύμα του στην εφορία. Μετακινούμαι από το ένα σχολείο στο άλλο, τρέχοντας. Όσο δεν έβρεχε, κάπως τα βόλευα, αλλά με τη βροχή είναι αδύνατον να τα προλαβαίνω όλα.
ΣΣ: Γιατί;
ΓΤ: Έχετε περπατήσει ποτέ μέσα στη βροχή χωρίς ομπρέλα;
ΣΣ: Πολλές φορές. Όταν δεν βρίσκω να παρκάρω έξω από το σπίτι μου, αν δεν έχω ομπρέλα, μέχρι να φτάσω περπατώ μες στη βροχή. Πού είναι το δύσκολο;
ΓΤ: Δεν μπαίνετε όμως για μάθημα, έτσι δεν είναι; Τρεις αλλαξιές ρούχα κουβαλάω μαζί μου όταν βρέχει. Μέχρι να βγάλω τα βρεγμένα και να βάλω τα στεγνά μου παίρνει δυο-τρία λεπτά.
ΥΦ: Εδώ, διαβάζω ότι οι σχέσεις σας με τους συναδέλφους δεν είναι εγκάρδιες και φιλικές!
ΥΓ: Μα δεν τους βλέπω καθόλου!
ΥΦ: Α! Δεν μας είπατε ότι έχετε πρόβλημα με την όρασή σας!
ΓΤ: Μα δεν έχω! Δεν τους βλέπω επειδή όταν αρχίσει να χτυπάει το κουδούνι για διάλλειμα, εγώ έχω ήδη φύγει, πριν προλάβει να σταματήσει ο ήχος του κουδουνιού, για να συνεχίζω το ταξίδι μου. Σαν τρένο του ηλεκτρικού αισθάνομαι. Μόνο που οι δικές μου στάσεις είναι 45λεπτες.
ΠΔΕ: Παρατηρώ στην αξιολόγησή σας κύριε Τρεχόπουλε μια αδυναμία στην πρόσληψη των δυνατοτήτων και των αναγκών των μαθητών σας; Τι λέτε για το θέμα αυτό;
ΓΤ: Κοιτάξτε να δείτε κύριε Περιφερειακέ. Αυτό είναι όντως πρόβλημα. Για παράδειγμα, ενώ καταλαβαίνω πολύ καλά τις ανάγκες των μαθητών, δυσκολεύομαι να κάνω κάτι για να τους βοηθήσω, τουλάχιστον μέσα στην τάξη.
ΠΔΕ: Γιατί; Σας λείπουν οι αντίστοιχες γνώσεις, ε;
ΓΤ: Όχι! Αλλά πώς να δώσω λύση, για παράδειγμα, στο ότι μερικοί μαθητές μου μέσα στην τάξη, έχουν να φάνε από την προ-προηγούμενη μέρα; Πώς να τους λύσω το πρόβλημα της ανεργίας των γονιών τους ή το ότι θα γυρίζουν στο σπίτι και θα πρέπει να τυλιχτούν με φλοκάτες;
ΠΔΕ: Κύριε Τρεχόπουλε, μη λαϊκίζετε. Εννοούμε τις μαθησιακές τους ανάγκες.
ΓΤ: Εσείς λαϊκίζετε. Πόσο κουράγιο και πόσο ψυχικό σθένος πρέπει να έχουν αυτά τα παιδιά για να μπορούν να ξεχνάνε την πείνα τους και να σκέφτονται το μεγαλείο της γνώσης; Εσείς κύριε Περιφερειακέ, αν είχατε να φάτε από προχτές και δεν ξέρατε αν θα έχετε να φάτε και σήμερα, θα είχατε διάθεση να είστε τώρα εδώ και να αξιολογείτε εμένα;
ΥΠ: Εντάξει! Αρκετά κύριε Τρεχόπουλε. Καταλάβαμε. Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας. Ας περάσουμε στον επόμενο εκπαιδευτικό. Καλέστε τον κύριο Εξόριστο.
ΝΕ: Ευπειθώς αναφέρω κύριε υπουργέ ότι είμαι στη διάθεσή σας.
ΥΠ: Τι κάνετε κύριε Εξόριστε; Γιατί χαιρετάτε στρατιωτικά; Πρωινή αναφορά του λόχου έχουμε; Και γιατί φοράτε στολή παραλλαγής;
ΝΕ: Κύριε υπουργέ, πήρα αυτή την πρωτοβουλία διότι πίστευα πως θα έπαιρνα πόντους στην αξιολόγησή μου;
ΥΦ: Τι σας έκανε να το νομίζετε αυτό;
ΝΕ: Μα, οι αποφάσεις του υπουργού. Σκέφτηκα ότι, για να μας στέλνει ο υπουργός να τρώμε σε στρατιωτικές λέσχες, μάλλον είναι της «παλιάς» σχολής. Ξέρετε, με πειθαρχία, τάξη κλπ. Ύστερα, άρχισαν πάλι να εμφανίζονται στις τάξεις και επιθεωρητές…
ΣΣ: Σχολικοί σύμβουλοι, όχι επιθεωρητές. Ο επιθεωρητισμός έχει πεθάνει προ πολλού.
ΝΕ: Έχετε δίκιο, παρασύρθηκα. Μέγα λάθος. Υπάρχει τεράστια διαφορά. Οι επιθεωρητές αξιολογούσαν ενώ οι σχολικοί σύμβουλοι, απλώς θα συμμετέχουν στην αξιολόγηση!
ΥΦ: Κοιτάζω τα τυπικά σας προσόντα κύριε Εξόριστε και βλέπω ότι μείνατε πίσω στην επιστημονική σας εξέλιξη. Ούτε ένα μεταπτυχιακό δεν βλέπω στο φάκελό σας. Γίνεται στις μέρες μας, να μην έχετε ούτε έναν μεταπτυχιακό τίτλο; Έχω εδώ δίπλα το φάκελο ενός συναδέλφου σας. Τρία μεταπτυχιακά έχει κάνει και πάει για τέταρτο.
«Το άγχος των σαλιγκαριών σε μέρες καύσωνα», «Πώς να πουλήσετε τα φύκια για μεταξωτές κορδέλες», «Αρχές οργάνωσης και διοίκησης περιπτέρου». Έχει μεράκι ο συνάδελφός σας, θέλει να εξελιχθεί. Εσείς μάλλον τεμπελιάζετε!
ΝΕ: Ομολογώ πως ντρέπομαι αφάνταστα. Τις προάλλες, όλοι οι μαθητές μου ήρθαν προβληματισμένοι και με ρωτούσαν πώς τη «βγάζουν» τα σαλιγκάρια τις μέρες του καύσωνα και δεν ήξερα τί να τους πω. Για τα περίπτερα να δείτε ερωτήσεις! Ειλικρινά ντρέπομαι γιατί δεν αξιώθηκα να αποκτήσω χρήματα να πληρώσω το μεταπτυχιακό μου στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο που είχα κληρωθεί.
Το πήρα όμως απόφαση. Για τους επόμενους οχτώ μήνες, δεν θα ξοδέψω ούτε ένα ευρώ. Θα μαζέψω 4-5 χιλιάρικα για να μπορέσω κι εγώ να γίνω κάποια στιγμή κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου. Έτσι κι αλλιώς, τα έξοδα θα τα βγάλω από την αύξηση στο μισθό μου μέχρι να βγω στη σύνταξη.
ΥΠ: Δε βλέπω να έχετε συμμετάσχει σε κάποιο πρόγραμμα, σε κάποια καινοτόμα δράση. Εγώ ξέρετε είμαι λάτρης της καινοτομίας όπως και μια παλιότερη προκάτοχός μου.
ΝΕ: Το έχω καταλάβει κύριε υπουργέ, από τα έργα σας. Κι εμένα μου αρέσουν οι καινοτομίες. Τα τελευταία χρόνια περνάω με 680 ευρώ το μήνα (καινοτομία), έβγαλα το χειμώνα χωρίς να κάψω πετρέλαιο άρα χωρίς να ρυπάνω το περιβάλλον (οικολογική συνείδηση) και πλέον μετακινούμε με τα πόδια (εξοικονόμηση ενέργειας).
ΥΦ: Νομίζω ότι τελειώσαμε με τον κύριο Εξόριστο. Τι λέτε κι εσείς κύριοι;
ΝΕ: Να ρωτήσω κάτι πριν φύγω;
ΣΣ: Φυσικά! Δημοκρατία έχουμε. Έχετε κάθε δικαίωμα να ρωτήσετε κι εμείς κάθε δικαίωμα να απαντήσουμε ή όχι!
ΝΕ: Τα «στελέχη» της εκπαίδευσης, θα αξιολογηθούν;
ΠΔΕ: Ασφαλώς!
ΝΕ: Και για το εκπαιδευτικό τους έργο; Εννοώ σχετικά με το μάθημα στην τάξη.
ΠΔΕ: Μα, ελάχιστοι από τα στελέχη μπαίνουν στην τάξη και μάλιστα για λίγες ώρες.
ΝΕ: Κι αν μετά την αξιολόγηση, δεν κριθούν ικανοί να συνεχίσουν να είναι στελέχη, θα επιστρέψουν στην τάξη, ή είναι δύσκολο να κριθούν ως μη ικανοί;
ΠΔΕ:
ΣΣ:
ΥΦ: Εντάξει κύριε Εξόριστε. Μπορείτε να πηγαίνετε. Θα σας έρθει το χαρτί της διαθεσιμότητας στο σπίτι…Εννοώ, σε περίπτωση που δεν κριθείτε επαρκής. Αλλά μην ανησυχείτε. Όλα γίνονται για το καλό σας, για το καλό των παιδιών και για το καλό της χώρας.
ΝΕ: Με όσα είπατε μόλις τώρα, μάλλον με ανησυχήσατε παρά με καθησυχάσατε. Σας χαιρετώ και ελπίζω να σταματήσετε κάποια στιγμή να είστε τόσο καλοί και να σκέφτεστε το καλό το δικό μου. Αφήστε με να το σκεφτώ εγώ. Μη με υποτιμάτε (γενικώς)!
Χρήστος Επαμ. Κυργιάκης
xrkyrgiakis@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου