«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2013

Εξαθλίωση των εκπαιδευτικών με τους μισθούς πείνας!


irakleioΣτους δρόμους κατέβηκαν χθες εκπαιδευτικοί από όλη την Κρήτη, σε ένα συλλαλητήριο που διοργάνωσε η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας.
Η ΔΟΕ σε συνεργασία με τους συλλό- γους εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ηρακλείου θα πραγματοποιήσουν ημερίδα με θέμα: «Αξιολόγηση -Χειραγώγηση ή Αξιολόγηση-εργαλείο ανατροφοδότησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας» σήμερα στις 8.30 το πρωί στην αίθουσα του κινηματογράφου Αστόρια.
Ο Οργανωτικός Γραμματέας της ΔΟΕ, κ. Θανάσης Γκούμας, μιλά στην «Π» για το σχολείο στην εποχή του Μνημονίου.
Για ποιο λόγο οι δάσκαλοι κατέβηκαν για ακόμα μια φορά στους δρόμους;
«Και τα 11 μέλη της ΔΟΕ είναι στο Ηράκλειο στο πλαίσιο των δράσεων που ανέλαβε η ομοσπονδία για να αναδείξει και να συζητήσει το θέμα της αξιολόγησης. Στη σημερινή ημερίδα θα συζητηθεί αν συμφωνούμε με αυτό το προεδρικό διάταγμα που έχει κατεβάσει η κυβέρνηση, χειραγωγεί, ποδηγετεί τον εκπαιδευτικό και κατηγοριοποιεί τα σχολεία ή θέλουμε μία αξιολόγηση όπως τη θέλει ο κλάδος των εκπαιδευτικών, ανατροφοδότηση σε όλα τα επίπεδα και η αποτίμηση αυτού του παραγόμενου έργου τόσο του εκπαιδευτικού όσο και της εκπαιδευτικής πράξης να επιστρέφει στα σχολεία.»
Στη μέση της σχολικής χρονιάς, ποιο είναι πανελλαδικά το πρόβλημα με τα κενά σε δασκάλους;
«Η εικόνα αυτή τη στιγμή με τα κενά σε δασκάλους, νηπιαγωγούς και ειδικότητες σε όλους των τύπων των σχολείων είναι ότι είναι σημαντικά. Κανένας από το υπουργείο δεν ενδιαφέρεται να επενδύσει σε αυτό που λέγεται παιδεία, η κυβέρνηση και τα τρία κόμματα που τη στηρίζουν έχουν αποφασίσει να διαθέσουν πολύ λίγα κονδύλια για την παιδεία με αποτέλεσμα να υπάρχουν κενά στα σχολεία και να μην μπορούν να λειτουργήσουν ακόμα και σήμερα. Το κακό είναι ότι στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής που φοιτούν παιδιά ΑμεΑ το πρόβλημα είναι τεράστιο. Υπάρχουν παιδιά μαθητές μας που ακόμα και σήμερα περιμένουν το δάσκαλο της παράλληλης στήριξης που θα τα βοηθήσει να ενταχθούν ισότιμα όπως επιβάλλει το Σύνταγμα της χώρας στο κοινωνικό σύνολο.»
Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν τις μειώσεις στα εισοδήματά τους. Αυτό επηρεάζει την εκπαιδευτική διαδικασία;
«Οι εκπαιδευτικοί ζουν μέσα στην ελληνική κοινωνία που έχει συνθλιβεί κάτω από το βάρος μιας απαράδεκτης πολιτικής λιτότητας και περικοπών ακόμα και στον ιδιωτικό τομέα, όπου τα πράγματα μπορεί να είναι χειρότερα. Οι εκπαιδευτικοί, λοιπόν, ως μέρος της κοινωνίας έχουν υποστεί εξαθλίωση από τους μισθούς που παίρνουν, ζούμε στην κυριολεξία με μισθούς πείνας. Αξίζει να σημειωθεί ότι ένας εκπαιδευτικός που πρωτοδιορίζεται παίρνει το ποσό των 557 ευρώ και ένας εκπαιδευτικός που έχει 35 χρόνια υπηρεσίας, πτυχία και εμπειρία θα πάρει 1400 ευρώ. Αυτοί οι μισθοί είναι εξαθλίωσης, πείνας, όλοι οι συνάδελφοί μας κι εγώ προσωπικά βλέπουμε το μισθό μας να εξανεμίζεται πολλές μέρες πριν τελειώσει ο μήνας γιατί δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε ούτε στα στοιχειώδη, έχουμε περικόψει τα πάντα.
Παράλληλα με αυτή την εξαθλίωση που μας έχουν οδηγήσει, επειδή μπαίνουμε στις τάξεις και εκεί βγάζεις όλα τα προβλήματα που αφορούν εσένα και το σπίτι σου, βλέπουμε ζωγραφισμένη στα μάτια των μαθητών μας την αγωνία για το αύριο, κάθε σπίτι έχει έναν άνεργο, υφίσταται περικοπές και υπάρχει φτώχεια.
Ο δάσκαλος, ο χαμηλά αμειβόμενος, σφίγγει τα δόντια, χαμογελάει στα παιδιά γιατί πρέπει να μεταδώσει μια αισιοδοξία για το αύριο. Δυστυχώς, η εικόνα που ζωγραφίζουμε αυτή τη στιγμή για την εκπαίδευση είναι με τα μελανότερα χρώματα που υπάρχουν.»
Πώς είναι τα σχολεία στην εποχή του Μνημονίου;
«Υπάρχουν κενά, υπάρχει υποχρηματοδότηση, δεν μπαίνει χρήμα και χωρίς χρήμα παιδεία δε γίνεται. Το σχολείο στις εποχές του Μνημονίου δεν έχει τα στοιχειώδη, χαρτί για το φωτοτυπικό, γραφική ύλη, για να λειτουργήσει ένα σχολείο οι δάσκαλοι βάζουν χρήματα από την τσέπη τους.
Ο εκπαιδευτικός καλείται να λειτουργήσει στις εσχατιές της πατρίδας μας με μισθούς πείνας και αυτό το κομμάτι και μόνο έρχεται να προστεθεί στην περσυνή ανυπαρξία των βιβλίων, κάναμε μάθημα με φωτοτυπίες, φέτος συνεχίστηκε με τα βιβλία που θα είναι δανεικά;
Πάνω από όλα, αντί το κράτος να σκύψει σοβαρά πάνω από αυτή την εικόνα που παρουσιάζουν τα σχολεία, έρχεται να μας δείξει με το δάκτυλο, να μας πει ότι για όλα φταίμε εμείς και να μας φέρει ένα ΠΔ για την αξιολόγηση που σε συνάρτηση με το πειθαρχικό δίκαιο θα δείχνει την πόρτα στον εκπαιδευτικό. Ο εκπαιδευτικός κατά το κράτος πρέπει να τιμωρηθεί.
Είναι οι τραγικές μέρες που ζούμε όλοι μας κι εμείς οι εκπαιδευτικοί πρέπει να δίνουμε τον καλύτερό μας εαυτό αλλά αν δεν πούμε την αλήθεια να τη μάθει ο κόσμος δεν μπορούμε κι εμείς να ατενίσουμε το μέλλον με αισιοδοξία και όραμα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου