«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Σάββατο 31 Αυγούστου 2013

Αρνείται συνάντηση με Πανεπιστημιακούς για το νομοσχέδιο του νέου λυκείου ο Αρβανιτόπουλος


Ανακοίνωση για το προτεινόμενο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων», εξέδωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού ΑΕΙ.
Στην ανακοίνωση γίνεται λόγος για την ιδιαίτερα αρνητική η μεθοδολογία την οποία εφάρμοσε το Υπουργείο Παιδείας, στην κατάρτιση του σχεδίου νόμου, καθώς αγνόησε όλα τα θεσμοθετημένα όργανα της πολιτείας (ΕΣΥΠ, ΙΕΠ) αλλά και τα ανώτατα συνδικαλιστικά όργανα του χώρου (ΠΟΣΔΕΠ, ΟΣΕΠ/ΤΕΙ, ΟΛΜΕ κ.λ.π.).
Μάλιστα, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση το υπουργείο Παιδείας προχωρά με συνοπτικές και αδιαφανείς διαδικασίες σε μια προσφιλή από παλιά για το Υπουργείο περίοδο, αυτή των θερινών διακοπών, στη σύνταξη νομοσχεδίου χωρίς επιστημονικά τεκμηριωμένο σχεδιασμό.
Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση της ΠΟΣΔΕΠ:
Η ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ στη συνεδρίαση της 26ης Αυγούστου 2013, αφού συζήτησε διεξοδικά το προτεινόμενο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων», διαπιστώνει τα εξής:
1. Είναι ιδιαίτερα αρνητική η μεθοδολογία την οποία εφάρμοσε το Υπουργείο Παιδείας, στην κατάρτιση του σχεδίου νόμου, καθώς αγνόησε όλα τα θεσμοθετημένα όργανα της πολιτείας (ΕΣΥΠ, ΙΕΠ) αλλά και τα ανώτατα συνδικαλιστικά όργανα του χώρου (ΠΟΣΔΕΠ, ΟΣΕΠ/ΤΕΙ, ΟΛΜΕ κ.λ.π.). Προχωρά με συνοπτικές και αδιαφανείς διαδικασίες σε μια προσφιλή από παλιά για το Υπουργείο περίοδο, αυτή των θερινών διακοπών, στη σύνταξη νομοσχεδίου χωρίς επιστημονικά τεκμηριωμένο σχεδιασμό.
2. Το προτεινόμενο νομοσχέδιο δεν αποτελεί μία μεταρρυθμιστική προσπάθεια που τόσο πολύ έχει ανάγκη το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Αντίθετα χαρακτηρίζεται από έλλειψη οράματος και τόλμης για ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις που θα βοηθούσαν να θεσμοθετηθεί ένα σύγχρονο, αυτοτελές, αυτόνομο και αξιόπιστο πλαίσιο για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Απλά συνιστά μια απόπειρα σύνθεσης ετερόκλητων προτάσεων (μερικές εκ των οποίων είναι θετικές), οι οποίες διατηρούν το κύριο πρόβλημα που υπονομεύει την εκπαιδευτική αυτονομία του Λυκείου: τον έντονα εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα που μετατρέπει το Λύκειο σε προθάλαμο  εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, και καταδικάζει τις μαθήτριες και τους μαθητές σε ατελείωτες ώρες φροντιστηρίων
Η ΠΟΣΔΕΠ επιφυλάσσεται να τοποθετηθεί αναλυτικά στο σύνολο του νομοσχεδίου με εκτενέστερη τοποθέτηση και σχολιασμό κατ’ άρθρο, ιδιαίτερα του άρθρου 39 που αναφέρεται στα Πανεπιστήμια, μετά τη συνεδρίαση της Διοικούσας Επιτροπής την ερχόμενη εβδομάδα.
3. Η Ομοσπονδία μας θεωρεί ως ουσιαστική και αναγκαία μεταρρύθμιση του Λυκείου την πρόταση που έχει καταθέσει από το 2009 και περιλαμβάνει τη θεσμοθέτηση του “Εθνικού Απολυτηρίου” ως το βασικό εφόδιο εισαγωγής στα ΑΕΙ, η οποία είχε υιοθετηθεί σε μεγάλο βαθμό από το ΕΣΥΠ.
Η ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ προτείνει την αναβολή εφαρμογής των αλλαγών για το Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης για το σχολικό έτος 2014-15. Αυτό θα επιτρέψει  τον ουσιαστικό επιστημονικό σχεδιασμό των αλλαγών, με βάση τις κατατεθειμένες προτάσεις της επιστημονικής κοινότητας και των θεσμικών οργάνων και φορέων, και την προετοιμασία των συνθηκών (αναλυτικό πρόγραμμα, διδακτικό υλικό, επιμόρφωση διδασκόντων),  ώστε να εφαρμοστεί μια ουσιαστική μεταρρύθμιση στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Η ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ επανέρχεται, για άλλη μια φορά, στο αίτημά της για συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας τόσο για το φλέγον αυτό θέμα όσο και για άλλα που απασχολούν τα Πανεπιστήμια και διερωτάται για ποιους λόγους ο Υπουργός αρνείται να συναντηθεί με τους εκπροσώπους των πανεπιστημιακών.<
http://www.diorismos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου