«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014

Ψήφισμα για τον σχολικό αθλητισμό


ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Στο Στάδιο Ειρήνης & Φιλίας (ΣΕΦ), διοργανώθηκε ειδική Ημερίδα με θέμα “Αθλητισμός και άθληση στην οικονομική κρίση, εργαλεία διατήρησης και ανάπτυξης της κοινωνικής συνοχής”.    
Την ημερίδα συνδιοργάνωσαν  ο Σύλλογος Ελλήνων Ολυμπιονικών (Σ.Ε.Ο.),
 η Πανελλήνια Ένωση Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής (Π.Ε.Π.Φ.Α.),
ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Γυμναστηρίων (ΠΑ.ΣΥ.ΓΥ.),
το Ινστιτούτο Διεθνούς και Ελληνικού Αθλητικού Δικαίου (Ι.Δ.Ε.Α.Δ.)
και ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Αθλητικών Οικονομολόγων και Στελεχών (Π.Σ.Α.Ο.Σ.).   
 Κατά τη διάρκεια των εργασιών της Ημερίδας,  με  πρωτοβουλία του Προέδρου της Οργανωτικής Επιτροπής  Δημητρίου Γρηγοριάδη, κατατέθηκε προς συζήτηση το παρακάτω κείμενο το οποίο εγκρίθηκε  ομοφώνως από τους συμμετέχοντες και παρατίθεται αυτούσιο ως Ψήφισμα. 

ΨΗΦΙΣΜΑ
Η προοδευτική υποβάθμιση και συρρίκνωση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στο σχολικό πρόγραμμα δημιουργεί έντονο προβληματισμό ως προς τη καθιέρωση της νοοτροπίας της διά βίου άθλησης  στη νέα γενιά  και προκαλεί ανησυχίες ως προς  τη γενικότερη υποβάθμιση του Αθλητισμού στη χώρα.
Ο Σχολικός Αθλητισμός αποτελεί τον ένα από τους τρεις βασικούς πυλώνες του Αθλητικού Οικοδομήματος της χώρας. Η εκπαιδευτική και αναπτυξιακή διάσταση του Σχολικού Αθλητισμού αποτελούν απαραίτητα στοιχεία στην ουσιαστική πρόοδο και ανάπτυξη  του Αθλητισμού μας.
Δεδομένου ότι η διδασκαλία της Φυσικής  Αγωγής  και ο ενστερνισμός  των αρχών και αξιών της Αθλητικής και Ολυμπιακής Παιδείας  αποτελούν  αναπόσπαστο  και  ουσιώδες στοιχείο αγωγής για όλη μας τη ζωή ( «Διεθνής καταστατικός χάρτης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού της UNESCO 1978”) θεωρούμε αυτονόητη  την ενίσχυση του μαθήματος στο νέο σχολείο και την δημιουργία δομών για την υποστήριξη του σχολικού αθλητισμού.
Σύμφωνα με πλήθος μελετών διαφαίνεται πόσο σημαντική είναι η άσκηση για την υγεία και ειδικότερα  για τους νέους ,λαμβάνοντας υπόψη τον σύγχρονο τρόπο ζωής που ευνοεί την ανάπτυξη της παχυσαρκίας, καρδιακών νοσημάτων, διαβήτη κλπ. Οι τελευταίες μελέτες δείχνουν  ότι τα Ελληνόπουλα πλήττονται από την παχυσαρκία όλο  και περισσότερο υποθηκεύοντας έτσι την μελλοντική τους υγεία και επιβαρύνοντας μελλοντικά το Εθνικό Σύστημα Υγείας.
 Επιπλέον με την κατάργηση  των Γραφείων Φυσικής Αγωγής  (Ν.4027/2011, ΦΕΚ 233/Α ), ο σχολικός αλλά και ο εξωσχολικός αθλητισμός δέχτηκαν ένα σοβαρό πλήγμα στην οργάνωση, προαγωγή και ανάπτυξη τους.
Σήμερα  φημολογείται και το ενδεχόμενο υποβάθμισης ή κατάργησης της Διεύθυνσης  Φυσικής Αγωγής της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας στο αναμορφωμένο  νέο οργανόγραμμα.  Αναμφίβολα η  υποβάθμιση  ή  η κατάργηση της υφιστάμενης κεντρικής δομής που υποστηρίζει  τη Φυσική Αγωγή και  τον Σχολικό  Αθλητισμό   θα αποτελέσει ένα καθοριστικό χτύπημα στο Αθλητικό Οικοδόμημα - με κίνδυνο την ουσιαστική κατάρρευση του - και  θα επιφέρει επώδυνα αποτελέσματα σ τη νεολαία μας!
Με βάση  τα παραπάνω και λαμβάνοντας υπόψη  αφενός  το ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 10ης Νοεμβρίου 2007  όπου:
 « καλούνται τα κράτη μέλη  να καταστήσουν την Φυσική Αγωγή υποχρεωτική στη Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και να αποδεχθούν την αρχή σύμφωνα με την οποία στο ωρολόγιο πρόγραμμα θα εξασφαλίζονται τουλάχιστον τρία μαθήματα Φυσικής Αγωγής την εβδομάδα ενώ τα Σχολεία πρέπει να ενθαρρύνονται να επεκτείνουν το ελάχιστο αυτό όριο όσο το δυvατό περισσότερο »,
και αφετέρου ότι  « η φυσική αγωγή, η άθληση και ο αθλητισμός σε όλες του τις μορφές αποτελούν βασικά συστατικά και εργαλεία για τη διατήρηση και ανάπτυξη της κοινωνικής συνοχής»,
ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ και ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ
1)     Να παραμείνει  στο οργανόγραμμα  της  Κ.Υ. του Υπουργείου Παιδείας  η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής , η  οποία  είναι επιφορτισμένη με την οργάνωση και προαγωγή της φυσικής αγωγής ,  τον σχεδιασμό  και την ανάπτυξη του σχολικού αθλητισμού καθώς επίσης και την  υλοποίηση αθλητικών αγώνων  και προγραμμάτων  σε ολόκληρη τη χώρα  όπου συμμετέχουν πάνω από 200.000 μαθητές  το  χρόνο με πολλαπλά οφέλη στην υγεία και την ανάπτυξη τους.
2)    Σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να δημιουργηθεί Τμήμα  Φυσικής Αγωγής , Αθλητικής Παιδείας και  Σχολικού Αθλητισμού,  το οποίο, σε συνεργασία με τις κεντρικές δομές του Υπουργείου και με τους τοπικούς
3)    αθλητικούς φορείς , θα βοηθήσει τα μέγιστα στην ουσιαστική ανάπτυξη του Αθλητισμού  στο σύνολο της επικράτειας.
4)    Στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου να εξασφαλίζονται τουλάχιστον τρία μαθήματα  Φυσικής Αγωγής την εβδομάδα.
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ
Εκφράζουμε την αγανάκτηση και τον προβληματισμό όλων των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής  για τον αποκλεισμό τους  από την επιμόρφωση ΤΠΕ Β Επιπέδου  και ζητάμε από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων   να  προχωρήσει  άμεσα στον καταρτισμό και την υλοποίηση  του προγράμματος  επιμόρφωσης και πιστοποίησης για τους εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής . Αυτονόητο θεωρούμε ότι  έως ότου δοθεί η δυνατότητα ίσης συμμετοχής και πιστοποίησης στους εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων να μη μοριοδοτούνται σε κρίσεις για θέσεις ευθύνης ή άλλες θέσεις εργασίας στη δημόσια εκπαίδευση οι εκπαιδευτικοί που επιμορφώθηκαν και πιστοποιήθηκαν στις ΤΠΕ Β' επιπέδου.
ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΨΗΦΙΣΜΑ ΝΑ ΕΠΙΔΟΘΕΙ ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ,   ΣΤΑ ΣΥΝΑΡΜΟΔΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ, ΣΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΟΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΕ ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΚΑΙ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Δρ. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου