«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014

Τράπεζα θεμάτων και «τραπεζική» παιδαγωγική πρακτική


trapezathematon

Εσπευσμένα και με διάτρητες διαδικασίες προωθείται η συγκρότηση της περιβόητης «Τράπεζας Θεμάτων» προκειμένου να χρησιμοποιηθεί στις φετινές προαγωγικές εξετάσεις της Α΄ Λυκείου τον προσεχή Μάιο.
Το ποσό του 1,5 εκ. ευρώ που έχει ήδη δεσμευτεί από ευρωπαϊκά κονδύλια δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο. Από την άλλη, δεν είναι συμπτωματικό και το γεγονός ότι η ονομασία αυτής της νεοπαγούς υπηρεσίας, που θυμίζει οικονομικές δοσοληψίες, παραπέμπει ευθέως στην «τραπεζική» ή «αποταμιευτική» αντίληψη για τη σχολική γνώση που περιέγραψε αναλυτικά στο έργο του ο γνωστός παιδαγωγός Πάουλο Φρέιρε.
Σύμφωνα με αυτή, η μάθηση που βασίζεται σε πιστή αποστήθιση των επίσημων σχολικών βιβλίων δεν είναι παρά αλλεπάλληλες καταθέσεις της μιας και «απολύτως ορθής» σχολικής ύλης, που εγκρίνει η εκάστοτε εξουσία.
Οι εκπαιδευτικοί υποχρεώνονται απλώς να αποστηθίζουν και να αναπαράγουν την ύλη αυτή στις παραδόσεις τους και οι μαθητές και μαθήτριες οφείλουν να αποδείξουν την επακριβή κατοχή της στις εξετάσεις τους.
Η «Τράπεζα Θεμάτων», ανάμεσα σε όλα τα άλλα, πολλαπλασιάζει την ισχύ αυτής της αντιπαιδαγωγικής πρακτικής επισείοντας το φόβητρο του συνυπολογισμού των βαθμών των εξετάσεων στη διαδικασία πρόσβασης στα πανεπιστήμια. Η παιδαγωγική για μια ακόμα φορά ωθείται στο περιθώριο…
Πηγή: Η ΑΥΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου