«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014

Αναβλήθηκε η συζήτηση της επ. ερώτησης για τους καθηγητές σε διαθεσιμότητα


ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Για μια ακόμη φορά αναβλήθηκε η  προγραμματισμένου εκ νέου για σήμερα,  συζήτηση στη Βουλή της επίκαιρης ερώτησης   του πρώην Προέδρου της Βουλής και Βουλευτή   Απόστολου Κακλαμάνη προς τους υπουργούς Παιδείας   και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, σχετικά με τη δέσμευση της Κυβέρνησης για τη μεταφορά των σε διαθεσιμότητα εντασσόμενων εκπαιδευτικών σε άλλες δομές του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και του Υπουργείου Υγείας.
Αιτία της αναβολής ήταν το γεγονός ότι υπουργός Παιδείας   συνοδεύει τον πρόεδρο της Δημοκρατίας στο εξωτερικό.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, η ερώτησή μου δεν θα συζητηθεί, διότι, δυστυχώς, ούτε ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, ο κ. Αρβανιτόπουλος, αλλά ούτε και ο συναρμόδιος Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ο κ. Μητσοτάκης, βρίσκονται εδώ προκειμένου να απαντήσουν στην επίκαιρη ερώτησή μου ως αποκλειστικώς αρμόδιοι -ο καθένας στον τομέα του- και συναρμόδιοι.
Επανεκατέθεσα αυτή την ερώτηση, διότι μου το είχε ζητήσει ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, γιατί κατά την προ εβδομάδος αρχική συζήτησή της είχε κάποιο προσωπικό κώλυμα. Δυστυχώς, δεν προσήλθε τότε ο κ. Μητσοτάκης.
Μετά την επανακατάθεση της ερώτησής μου κι ενώ έγινε γνωστή στο γραφείο του Υπουργού Παιδείας η κατάθεση εκ νέου όπως μου είχε ζητηθεί, ειδοποιήθηκε το γραφείο μου ότι έχει κώλυμα. Βεβαίως, πράγματι έχει κώλυμα, διότι ο κ. Αρβανιτόπουλος βρίσκεται στο εξωτερικό. Σημειώνω, όμως, ότι δεν υπήρξε συνεπής, διότι θα μπορούσε να μου ζητήσει να μην την καταθέσω και να κατατεθεί για άλλη ημέρα.
Όμως, το θέμα είναι ότι ούτε ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και εδέησε να εμφανιστεί. Δεν πρόκειται απλώς για το θέμα της ερώτησής μου, αλλά για το πώς αντιλαμβάνονται οι Υπουργοί ιδιαίτερα κρίσιμων Υπουργείων, όπως είναι το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και το Υπουργείο Παιδείας, τη σχέση ελέγχου, στην οποία υποχρεούνται, από τη Βουλή.
Κατά τη γνώμη μου, αυτή η τακτική είναι απαράδεκτη και χαρακτηρίζει πλείστα από τα μέλη της Κυβερνήσεως. Αναφέρομαι στα μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου, τα οποία είτε δεν έρχονται ή στέλνουν, συνήθως, αναρμόδιους ως προς τα συγκεκριμένα ζητήματα Υφυπουργούς για να απαντήσουν.
Στην περίπτωση αυτή, εγώ τιμώ τον Υπουργό Παιδείας. Όμως, όσον αφορά την απόφαση να καταργηθούν οι τομείς Υγείας και Εφαρμοσμένων Τεχνών από τα Επαγγελματικά Λύκεια και όλες οι ειδικότητες των επαγγελματικών σχολών -κάτι που χαρακτήρισα από την πρώτη στιγμή ως έγκλημα κατά της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης- θα ήθελα να πω ότι εγώ έχω δώσει τέσσερα χρόνια από τη ζωή μου ως Υπουργός Παιδείας για να ανοίξει ο δρόμος προς την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση. Άλλωστε, βλέπουμε πόσο έχει βλάψει την οικονομία και την ελληνική κοινωνία ο μονόδρομος για θεωρητικές σπουδές, για δικηγόρους, γιατρούς κλπ..
Το θέμα, λοιπόν, είναι αυτοί οι εργαζόμενοι στους οποίους υποσχέθηκαν ότι θα συνεχίσουν να απασχολούνται με τις ειδικότητες που έχουν, όπως οι εκ του ΑΣΕΠ επιτυχόντες για την εκπαίδευση. Κι εμένα κυρίως με ενδιαφέρει να αποκατασταθεί η βλάβη στη δημόσια επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση.
Γι’ αυτό, κύριε Πρόεδρε, αφού καταγγείλω για άλλη μια φορά αυτή τη γενικότερη τακτική, θα επανέλθω με άλλον τρόπο, όπως δήλωσα και την προηγούμενη φορά. Άλλωστε, υπάρχει και η διαδικασία των επερωτήσεων, αλλά και άλλες μορφές ελέγχου.
Δεν δέχομαι ως παλαιός κοινοβουλευτικός αυτήν τη συμπεριφορά της Κυβερνήσεως απέναντι και στα κόμματα της αντιπολιτεύσεως και σε εμάς που την στηρίζουμε για τον κίνδυνο που δεν παρήλθε ακόμη για τη χώρα, δηλαδή να περιφρονούν, ουσιαστικά, τη Βουλή.
Αναγνωρίζω τη δυσκολία όταν υπάρχει προσωπικό κώλυμα. Όμως, δεν το δέχομαι όταν υπάρχει συναρμοδιότητα. Και όφειλε να είναι σήμερα εδώ τουλάχιστον ο κ. Μητσοτάκης.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Κανένας δεν μπορεί να διαφωνήσει μαζί σας, κύριε Πρόεδρε. Είναι υποχρέωση των Υπουργών να βρίσκονται στη Βουλή και να απαντούν σε ερωτήσεις των συναδέλφων. Βέβαια, όπως πολύ σωστά είπατε, ο κ. Αρβανιτόπουλος βρίσκεται στο εξωτερικό, συνοδεύοντας τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Έπρεπε να με είχε ειδοποιήσει πιο πριν. Με ειδοποίησε, αφού κατέθεσα την ερώτηση.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Είναι ευγενής. Πιστεύω ότι έπρεπε να το είχε κάνει.

Φωτό: Αρχείο eurokinissi

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου