«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2016

Καζάνι που βράζει η Παιδεία με την επιλογή νέων στελεχών εκπαίδευσης - Καταγγελίες για επιλογές με κομματικά και όχι αξιοκρατικά κριτήρια


 
Μεγάλη ένταση επικρατεί στο χώρο της εκπαίδευσης μετά την ανακοίνωση των τελικών κατατάξεων των νέων στελεχών της εκπαίδευσης, με πολλούς από τους υποψήφιους να καταγγέλλουν επιλογές βάση «κομματικών φρονημάτων» και υποτίμηση των επιστημονικών τους προσόντων. Το ζήτημα έχει δημιουργήσει «αγκάθια» στις σχέσεις της κυβέρνησης με τους εκπροσώπους των Θεσμών, που ζητούν επανειλημμένα από το υπουργείο Παιδείας αξιοκρατική επιλογή των στελεχών του.
 
Υπενθυμίζεται ότι η αλλαγή του τρόπου εκλογής των στελεχών της εκπαίδευσης ήταν από τα πρώτα θέματα που απασχόλησαν την κυβέρνηση στον τομέα της παιδείας, όπου και νομοθέτησε βιαστικά, την περίοδο δε κατά την οποία τα σχολεία σχεδόν δεν λειτουργούσαν από τις ελλείψεις σε
εκπαιδευτικούς και υποδομές, προβλήματα η αντιμετώπιση των οποίων έλειπε τελείως από τα σχετικά νομοσχέδια.
 
Με το νέο σύστημα η προϋπηρεσία των υποψηφίων και το υποκειμενικό κριτήριο της προσωπικής συνέντευξης έχουν την συντριπτική πλειοψηφία των μορίων για την επιλογή στελεχών, ενώ τα επιστημονικά κριτήρια (πτυχία, μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί τίτλοι) υποτιμούνται εμφανώς.
 
Πρόκειται για 110 διευθυντές εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα, που είναι αρμόδιοι για τα 12.300 δημόσιων σχολείων και τις υπηρεσιακές μεταβολές, το ωράριο, τις τυχόν μετακινήσεις των 130.000 μονίμων εκπαιδευτικών και των αναπληρωτών στις δύο βαθμίδες, τις πανελλαδικές εξετάσεις και τους τίτλους σπουδών, την συνολική διαχείριση της εκπαιδευτικής πολιτικής σε τοπικό επίπεδο. Θέσεις δηλαδή στρατηγικής σημασίας για την εκπαίδευση.
 
Να θυμίσουμε ότι την άνοιξη του 2015 ο διορισμός των 13 περιφερειακών διευθυντών από τον πρώην υπουργό Παιδείας κ. Αριστείδη Μπαλτά - και τον υφυπουργό του κ. Τάσο Κουράκη -, αποτέλεσε το αντικείμενο οξείας κριτικής, καθώς στην συντριπτική πλειοψηφία τους ήταν μέλη κομματικών οργανώσεων του ΣΥΡΙΖΑ, κάτι για το οποίο ο πρωθυπουργός κ. Αλέξης Τσίπρας, στο Ευρωκοινοβούλιο εκλήθη να δώσει εξηγήσεις στις βολές των ευρωβουλευτών περί αναξιοκρατίας.
 
«Μετά την ανακοίνωση των τελικών πινάκων, για τις κρίσεις των Διευθυντών Εκπαίδευσης, οφείλω και δημόσια πλέον να δηλώσω ότι δεν αποδέχομαι και δεν αναγνωρίζω την κατάταξη αυτή» δήλωσε χαρακτηριστικά την Τετάρτη η διευθύντρια και υποψήφια για τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαίας κυρία Ευγενία Πιερρή.
 
«Το όλο θεσμικό πλαίσιο είναι κατά τη γνώμη μου νομικά σαθρό, προσβάλλει βασικές αρχές του συντάγματος, πρωτίστως αυτή της αξιοκρατίας και γενικώς βρίθει κενών που θεωρώ ότι επιτρέπουν διάφορους χειρισμούς» αναφέρει στη δήλωσή της όπου ζητάει να δοθούν στην δημοσιότητα τα βιογραφικά όλων των υποψηφίων.

«Κατ' αυτόν τον τρόπο παραβιάστηκε ακραιφνώς το δικαίωμά μου να κριθώ αξιοκρατικά και ισόνομα» αναφέρει η κυρία Πιερρή.
 
«Επειδή η επιλογή του Διευθυντή Εκπαίδευσης αφορά όλη την κοινωνία και δεν περιορίζεται στα στενά μικροκομματικά συμφέροντα και στις παρασκηνιακές διαδικασίες, ζητώ να δοθούν στη δημοσιότητα τα βιογραφικά όλων των υποψηφίων με βάση τα οποία έγινε η μοριοδότηση στο συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο, καθώς και οι απομαγνητοφωνημένες συνεντεύξεις.  Η «ψήφος» δε των κ.κ. Διευθυντών/ντριών και Υποδιευθυντών/ντριών για επιλογή προϊσταμένου τους, θα είχε βαρύνουσα σημασία αν το θεσμικό πλαίσιο προέβλεπε να ήταν αιτιολογημένη και όχι ανώνυμη» προσθέτει.
Και καταλήγει: «Επειδή πέρα από την προσωπική, όσο και επαγγελματική μου τιμή που έχουν θιγεί από τη μοριοδότηση αυτή, κλονίζεται η πίστη στους θεσμούς και προσβάλλεται έτσι η αξιοπρέπεια ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας, δηλώνω ότι θα συνεχίσω να μάχομαι αξιώνοντας δικαιοσύνη, διαφάνεια και αξιοκρατία. Αρχές που υπηρέτησα πιστά ως Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας».
 
Αντίστοιχες καταγγελίες έχουν γίνει και σε άλλες περιοχές της χώρας, ενώ το θέμα μελετούν και οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες της χώρας.
 Παπαματθαίου Μάρνυ
tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου