«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Τετάρτη 16 Αυγούστου 2017



Αρ. Πρωτ. 88
Αθήνα 11/8/2017
Προς
1.Τους Συλλόγους εκπαιδευτικών Π.Ε.
2. M.M.E.  

Θέμα: Απασχόληση εκπαιδευτικών στο πλαίσιο του Προγράμματος Κοινωφελούς Χαρακτήρα (Β’ κύκλος) του Ο.Α.Ε.Δ.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκφράζει την αντίθεσή του σχετικά με την υλοποίηση του Προγράμματος Κοινωφελούς Χαρακτήρα του Ο.Α.Ε.Δ. μέσω του οποίου δίνεται η δυνατότητα «πρόσληψης» σε εκπαιδευτικούς Π.Ε. 60 και Π.Ε. 70.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Ο.Α.Ε.Δ.: «Το Πρόγραμμα αφορά εγγεγραμμένους στο μητρώο του Οργανισμού και έχει στόχο την άμεση αντιμετώπιση της ανεργίας πληθυσμιακών ομάδων που πλήττονται περισσότερο, αλλά και την αναβάθμιση των προσόντων των συμμετεχόντων ώστε να διευκολυνθούν στην επανένταξή τους στην αγορά εργασίας, με κατάρτιση και παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών.»
Θυμίζουμε ότι  στο παρελθόν (2013) υπήρξε απόπειρα να προσληφθούν νηπιαγωγοί στα δημόσια νηπιαγωγεία από το «παράθυρο» Ο.Α.Ε.Δ.-ΕΣΠΑ καθώς και Ειδικό Εκπαιδευτικό και Βοηθητικό Προσωπικό σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και ΚΕΔΔΥ. Τα προγράμματα αυτά ακυρώνουν το δικαίωμα στη σταθερή και μόνιμη εργασία και επεκτείνουν τις ελαστικές σχέσεις απασχόλησης.  Η αντίδραση της Δ.Ο.Ε. ανέτρεψε τον, τότε, σχεδιασμό.
Με την φετινή προκήρυξη του Ο.Α.Ε.Δ. οι άνεργοι συνάδελφοί μας,«προσλαμβάνονται» ως «άνεργοι πτυχιούχοι ΑΕΙ πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα, εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων πτυχιούχων του ΟΑΕΔ, για την κάλυψη θέσεων με βάση τα τυπικά προσόντα τους» για παροχή, δηλαδή, έργου επί του αντικειμένου τους, από άλλον φορέα και όχι το Υπουργείο Παιδείας, με διαφοροποιημένα κριτήρια και όχι με βάση τους πίνακες αναπληρωτών και με αμοιβές της τάξης των 400 ευρώ.
Το ζήτημα είναι εξαιρετικά μεγάλης σημασίας. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας η οποία σφυρίζει αδιάφορα μπροστά στην ανάγκη της πραγματοποίησης χιλιάδων μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών, ώστε να καλυφθούν οι τεράστιες ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης, οφείλει να παρέμβει και να ξεκαθαρίσει ότι (με βάση τη σχετική νομοθεσία και στο πλαίσιο της συνταγματικής επιταγής) ο μόνος τρόπος πρόσληψης αναπληρωτών και, φυσικά, απόκτησης εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας είναι μέσω των σχετικών πινάκων του Υπουργείου Παιδείας. Είναι ορατός ο κίνδυνος,  με την παραχώρηση στον Ο.Α.Ε.Δ. της δυνατότητας, της όποιας μορφής, πρόσληψης εκπαιδευτικών, να βρεθούμε αντιμέτωποι με το φαινόμενο εκπαιδευτικοί της ίδιας ειδικότητας να εργάζονται με διαφορετικούς όρους, σε διαφορετικές δομές και με την απόλυτη καταστρατήγηση των κριτηρίων πρόσληψης και μοριοδότησης.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχει, επανειλημμένα, επισημάνει τον ολισθηρό δρόμο που ακολουθεί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου,  με μνημονιακές  πολιτικές περικοπών και λιτότητας επιδιώκοντας  να κυριαρχήσουν παντού ελαστικές εργασιακές σχέσεις . Η αδιέξοδη πολιτική της  έχει ξεθεμελιώσει τη δημόσια εκπαίδευση και οδηγεί σε απόγνωση μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Η θέση μας είναι ξεκάθαρη και είναι αυτή που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εκπαίδευσης. Τα κενά στην εκπαίδευση πρέπει να καλυφθούν άμεσα με μόνιμους διορισμούς.
Για να διαβάσετε την ανακοίνωση πατήστε ΕΔΩ

Ανακοίνωση για την συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με τον Υπουργό Παιδείας



Αρ. Πρωτ. 87
Αθήνα 10/8/2017
Προς
1.Τους Συλλόγους εκπαιδευτικών Π.Ε.
2. M.M.E.  

Θέμα: Ανακοίνωση για την  συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με τον Υπουργό Παιδείας
Πραγματοποιήθηκε, σήμερα Πέμπτη 10 Αυγούστου 2017 έπειτα από κατ’ επανάληψη αίτημα του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εξέφρασε, αρχικά (λόγω του έκτακτα επίκαιρου χαρακτήρα του), έντονη δυσαρέσκεια για τον αιφνιδιαστικό τρόπο με τον οποίο η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επέλεξε να θεσπίσει το Π Δ. 79/2017, με βασικό της μέλημα το να «ισχυροποιήσει» νομικά (ενσωματώνοντας τα άρθρα τους στο Π.Δ.)  τις, νομικά «ευάλωτες», Υπουργικές Αποφάσεις του κ. Φίλη για το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο, των οποίων η Δ.Ο.Ε. είχε απαιτήσει την απόσυρση.
Τονίσαμε βασικά σημεία διαφωνίας με το περιεχόμενο του Π.Δ., όπως η τριμελής επιτροπή εγγραφών με βασικό ρόλο  τις μετακινήσεις μαθητών εκτός των ορίων των σχολείων όπου ανήκουν, έτσι ώστε να περιοριστεί η δυνατότητα δημιουργίας  τμημάτων με λιγότερους από 25 μαθητές, η αφαίρεση της αρμοδιότητας από το Σύλλογο Διδασκόντων της ευθύνης  σύνταξης του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος, η διαγραφή μαθητών του Ολοημέρου με πάνω από 15 απουσίες (παρά την ενσωμάτωση επιμέρους κατακτήσεων: ενιαία αντιμετώπιση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, προσμέτρηση σίτισης στο ολοήμερο για όλους τους εκπαιδευτικούς, κατάργηση της προσαύξησης μαθητών ανά τμήμα +10% ).
Στη συνέχεια, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. (με δεδομένο το σύνολο των αιτημάτων που επανειλημμένα έχει θέσει υπόψη της πολιτικής ηγεσίας) έθεσε ζητήματα αιχμής που απασχολούν αυτή τη στιγμή τον κλάδο:
  • Το ότι η κυβέρνηση, παρά τις δεσμεύσεις της, δεν θεσμοθετεί τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση στο δημόσιο νηπιαγωγείο, αποδεικνύοντας ότι οι εξαγγελίες του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Παιδείας ήταν κενές περιεχομένου, την ίδια στιγμή που υπάρχει έντονος προβληματισμός εξ’ αιτίας της μετατροπής τμημάτων Τ.Ε.Ι. Βρεφονηπιοκόμων σε Α.Ε.Ι., ως Τμήμα Προσχολικής Αγωγής και τις δυσμενείς επιπτώσεις που ενδέχεται να υπάρξουν σε βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων των Νηπιαγωγών.
  • Άμεση πραγματοποίηση όλων των μόνιμων διορισμών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση, προσδιορισμός του πότε θα γίνουν και πόσοι.
  • Έγκαιρη, σε μια φάση, πρόσληψη όλων των αναπληρωτών που είναι απαραίτητοι για να λειτουργήσουν οι σχολικές μονάδες (νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, ειδικότητες). Να μη μείνει κανένας αναπληρωτής χωρίς δουλειά. Μόνιμος διορισμός όλων των αναπληρωτών.
  • Εξίσωση δικαιωμάτων αναπληρωτών - μόνιμων εκπαιδευτικών      (άδειες, περίθαλψη, επίδομα θέσης ευθύνης κλπ.)
  • Όχι στην αξιολόγηση – χειραγώγηση.
  • Επιτακτική ανάγκη στήριξης της Ειδικής Αγωγής.
  • Ο μόνος τρόπος πρόσληψης αναπληρωτών και, επομένως, απόκτησης εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας πρέπει να είναι μέσω των σχετικών πινάκων του Υπουργείου Παιδείας και όχι με διαδικασίες παροχής έργου από άλλους φορείς.
  • Αλλαγή, με βάση τις σύγχρονες παιδαγωγικές ανάγκες, της αναλογίας εκπαιδευτικού – μαθητών σε 1:20 στο δημοτικό σχολείο και 1:15 στο νηπιαγωγείο.
  • Εξίσωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών της Π.Ε. με αυτό των εκπαιδευτικών της Δ.Ε.
  • Εκπαίδευση παιδιών μεταναστών.
  • Ολοκλήρωση της διαδικασίας αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων.
  • Μη εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος του Ι.Ε.Π. για τα Νηπιαγωγεία της Θράκης.
  • Πραγματοποίηση δεύτερης φάσης αποσπάσεων.
Από την πλευρά του ο Υπουργός Παιδείας:
  • Δεν δεσμεύτηκε για αριθμό και χρονοδιάγραμμα μόνιμων διορισμών καθώς, όπως είπε, οι «θεσμοί» θέτουν περιορισμούς και συνδέουν την πραγματοποίησή τους με την εφαρμογή της αξιολόγησης.
  • Για την καθιέρωση κι εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο δημόσιο νηπιαγωγείο, δήλωσε ότι αποτελεί δέσμευση της κυβέρνησης. Έθεσε ως προϋποθέσεις την εξασφάλιση της απαραίτητης κτηριακής υποδομής και της ευρύτερης κοινωνικής συναίνεσης.
  • Όσο αφορά στην ενσωμάτωση στο Π.Δ. 79 των υπουργικών αποφάσεων για το Δημοτικό σχολείο και το Νηπιαγωγείο, είναι εμφανής η εμμονή  στη στήριξη όλων των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων που έχει προωθήσει το τελευταίο διάστημα και στην εφαρμογή παλιών και νέων μηχανισμών περικοπών, στα πλαίσια των κατευθύνσεων της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, όπως οι τριμελείς επιτροπές εγγραφών, η διαγραφή μαθητών από το ολοήμερο μετά από 15 απουσίες κλπ.
  • Διαβεβαίωσε ότι έχουν εξασφαλιστεί 24.οοο πιστώσεις για Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση. Στην Α/θμια τα κονδύλια θα προέρχονται από το ΕΣΠΑ και προβλέπεται το 70% των προσλήψεων που αναλογούν στην Α/θμια, να πραγματοποιηθούν την 5η Σεπτεμβρίου ξεκινώντας από την Ειδική Αγωγή (Για τις 700 Τάξεις Υποδοχής θα πραγματοποιηθεί στις 5/9 το 25% των προσλήψεων και από τις 2.500 περίπου πιστώσεις για παράλληλη στήριξη, αναμένεται να γίνει το 50%).
  • Ενημέρωσε το Δ.Σ. ότι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί θα κληθούν να δηλώσουν περιοχές προτίμησης προς το τέλος Αυγούστου.
  • Δήλωσε ότι τα παιδιά προσφύγων που φοίτησαν στις ΔΥΕΠ θα ενταχθούν στην πρωινή ζώνη των σχολείων όπου θα λειτουργήσουν Τάξεις Υποδοχής.
  • Ανέφερε ότι η αξιολόγηση σε πρώτο χρόνο θα είναι αξιολόγηση όλων των στελεχών της εκπαίδευσης  (προϊστάμενες/οι νηπιαγωγείων, δημοτικών σχολείων, υποδιευθυντές, διευθυντές σχολείων και σχολικοί σύμβουλοι) και αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων.
  • Σχετικά με το πιλοτικό πρόγραμμα του Ι.Ε.Π. για τα νηπιαγωγεία της Θράκης, δήλωσε ότι πρόκειται να προχωρήσει όπως έχει σχεδιαστεί.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θεωρεί πως η πολιτική ηγεσία δεν έδωσε απάντηση στα κορυφαία ζητήματα αφού:
  • Η πραγματοποίηση των όποιων μόνιμων διορισμών κινείται στο πλαίσιο των μνημονιακών δεσμεύσεων, γεγονός απόλυτα απογοητευτικό, αφού σε κάθε περίπτωση οι μόνιμοι διορισμοί τίθενται στη βούληση της Επιτροπείας και η πραγματοποίησή τους είναι άμεσα συνδεδεμένη με την υλοποίηση της αξιολόγησης των στελεχών εκπαίδευσης και της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων. Με λίγα λόγια, το καθεστώς των μηδενικών διορισμών στην εκπαίδευση, με πολιτική ευθύνη και της κυβέρνησης, συνεχίζεται και για το Σχ. Έτος 2017 – 2018.
  • Η εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο δημόσιο νηπιαγωγείο συνδέεται με την «κοινωνική συναίνεση» και με την επαρκή υλικοτεχνική υποδομή.
  • Ως προς το νέο Προεδρικό Διάταγμα για την οργάνωση και λειτουργία της Α/θμιας εκπαίδευσης, έγινε φανερό ότι η αιφνιδιαστική θεσμοθέτησή του δημιούργησε αρνητικά τετελεσμένα για τον κλάδο και παγιώνει τις Υπουργικές Αποφάσεις που η Δ.Ο.Ε. έχει καταγγείλει.
  • Οι πολιτικές λιτότητας και περικοπών στην γενική αλλά και στην ειδική αγωγή έχουν συγκεκριμένα αρνητικά αποτελέσματα για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Για παράδειγμα, τη νέα σχολική χρονιά, για πάνω από 5.500 μαθητές οι οποίοι με βάση τις υπάρχουσες διαγνώσεις έχουν ανάγκη παράλληλης στήριξης, προβλέπονται μόλις 2.500 προσλήψεις αναπληρωτών (περίπου όσοι και την προηγούμενη σχολική χρονιά).
Το Υπουργείο οφείλει να απαντήσει στα «καυτά» ζητήματα όπως η ανεργία που μαστίζει τους νέους εκπαιδευτικούς, η καθιέρωση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο δημόσιο νηπιαγωγείο καθώς και η ποιοτική υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου εξ αιτίας της πολιτικής της κυβέρνησης. Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.,  θα συνεχίσει να αναδεικνύει και να καταγγέλλει τις επιπτώσεις της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης, να αναδεικνύει όλα τα ζητήματα απαιτώντας άμεσες λύσεις, στην κατεύθυνση της υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου, των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών αναγκών των μαθητών και καλεί τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν δυναμικά σε όλες τις μαζικές διαδικασίες και τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις που θα οργανωθούν το επόμενο χρονικό διάστημα. 
Για να διαβάσετε την ανακοίνωση πατήστε ΕΔΩ


Λειτουργία κατασκηνώσεων του Υπουργείου Παιδείας στην περιοχή Ζούμπερι του Δήμου Μαραθώνα



Αρ. Πρωτ. 76
Αθήνα 2/8/2017
Προς
Τους Συλλόγους εκπαιδευτικών Π.Ε.

Θέμα: Λειτουργία κατασκηνώσεων του Υπουργείου Παιδείας στην περιοχή Ζούμπερι του Δήμου Μαραθώνα
Συνεδρίασε, για πρώτη φορά με βάση την Φ473/147/126143/Α2/24-7-2017 Υπουργική Απόφαση, το Διοικητικό Συμβούλιο των καταλυμάτων του Υπουργείου Παιδείας την Πέμπτη 27-7-2017. Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκπροσωπήθηκε από τον αντιπρόεδρο Σταύρο Πετράκη.
Αυτό που έγινε φανερό από την όλη συζήτηση είναι ότι υπάρχει μεγάλος όγκος προβλημάτων που, επί της ουσίας, καθιστούν αδύνατη την ομαλή λειτουργία των καταλυμάτων.
Ο χώρος εφέτος δεν έχει λειτουργήσει καθόλου μέχρι σήμερα με αποτέλεσμα να υπάρχει σειρά μεγάλων ζητημάτων που πρέπει να λυθούν.
  • Πρέπει να πραγματοποιηθούν άμεσα αποσπάσεις εργαζομένων (διοικητικών, προφανώς, υπαλλήλων) στον χώρο των καταλυμάτων, οι οποίοι πρέπει να δίνουν λύσεις στα προβλήματα των κατασκηνωτών, εργασία πολύωρη σε καθημερινή βάση.
  • Οι διαθέσιμοι οικίσκοι χρειάζονται καθάρισμα για να είναι κατοικήσιμοι, αφού δεν έχουν καθαριστεί τον τελευταίο χρόνο. Η εργασία αυτή δεν γίνεται από προσωπικό αλλά από τους ίδιους τους κατασκηνωτές με δικά τους έξοδα. Για το λόγο αυτό στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ότι θα πρέπει να έχουν μαζί τους «διάφορα είδη καθαρισμού (κουβάς, σφουγγαρίστρα, σκούπα, υγρά καθαρισμού με εξαίρεση τη χλωρίνη κλπ) απαραίτητα για τον καθαρισμό του οικίσκου».  
  • Ο κάθε οικίσκος διαθέτει «2 δωμάτια με WC/ντους και περιλαμβάνει κλιματισμό, μικρό ψυγείο και έως 4 κρεβάτια» και τίποτα άλλο.
  • «Οι εγκαταστάσεις διαθέτουν χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων, χώρους με στέγαστρα και  πάγκους  για τη χρήση μικρών εστιών για την παρασκευή φαγητού, καθότι τα οικήματα δεν διαθέτουν κουζίνα  και  απαγορεύεται αυστηρώς η παρασκευή φαγητού με τη χρήση υγραερίου (γκαζάκια και φιάλες)». Για την ακρίβεια δεν υπάρχουν πλυντήρια και υπάρχει μόνο μία κουζίνα για τα 140 περίπου σπιτάκια. Άρα φαγητό θα πρέπει κάποιος να αναζητεί εκτός αφού οι υποδομές για Παρασκευή φαγητού από όλους δεν υπάρχουν. Το πρόβλημα είναι ότι κοντά στο χώρο δεν υπάρχει κανένα μαγαζί (ταβέρνα, σουπερμάρκετ κλπ) παρά μόνο μια καντίνα στην παραλία.
  • «Τα ανωτέρω καταλύματα θα λειτουργήσουν από τη Δευτέρα 7-08-2017 έως την Τετάρτη 27-09-2017». (Σε 4 κατασκηνωτικές περιόδους). Είναι ευνόητο ότι χρονικά βρισκόμαστε εκτός διαδικασίας αφού είμαστε σε περίοδο διακοπών και τα σχολεία είναι κλειστά, με αποτέλεσμα η όποια διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος να έχει πολλά προβλήματα.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θεωρεί πολύ θετικό το γεγονός ότι ξεκινάει μια διαδικασία η οποία έχει πολλά να προσφέρει σ’ έναν κλάδο πολύ σκληρά δοκιμασμένο από τις πολιτικές της βάρβαρης λιτότητας και των μνημονίων.
Για να γίνει όμως εφικτή η υλοποίηση, ο σχεδιασμός θα πρέπει να είναι έγκαιρος και λεπτομερής. Είναι απαραίτητα τα βήματα σε αποκατάσταση όλων των προβλημάτων που αναφέραμε παραπάνω και κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει κάτω από την παρούσα ασφυκτική χρονική πίεση με προσωπική εργασία και κόστος των ίδιων των κατασκηνωτών. Το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να εξασφαλίσει έγκαιρα τα απαραίτητα κονδύλια και να φροντίσει να πραγματοποιηθούν όλες οι εργασίες που απαιτούνται ώστε τα καταλύματα να διατεθούν πλήρως, το καλοκαίρι του 2018.
Για όλους αυτούς τους λόγους δηλώνουμε πως είμαστε διατεθειμένοι να συμβάλλουμε με κάθε τρόπο στη σωστή και έγκαιρη προετοιμασία του εγχειρήματος για το επόμενο καλοκαίρι ενώ ταυτόχρονα θα προχωρήσουμε σε κάθε απαραίτητη ενέργεια στην κατεύθυνση της διασφάλισης και κατοχύρωσης της ισότιμης συμμετοχής των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην διαδικασία. Πιστεύουμε, μάλιστα, ότι θα πρέπει να εξεταστεί πολύ σοβαρά η δυνατότητα της αξιοποίησης ανάλογων υποδομών που υπάρχουν και στην υπόλοιπη Ελλάδα. 
Για να διαβάσετε την ανακοίνωση πατήστε ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου