«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου 2017

Υπουργός: Προτεραιότητά μας οι διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών

“Πρέπει, λοιπόν, το δημόσιο σχολείο να οικοδομηθεί γύρω απο το νέο έντυπο λόγο , και αυτό μας προβληματίζει θετικά”.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Η πρώτη μας προτεραιότητα τώρα πρέπει να είναι η πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, σε συνέντευξη στην εφημερίδα “Εποχή”, ενώ :
Ανακοίνωσε ότι στις αρχές Οκτωβρίου θα δημοσιοποιηθεί ένα σοβαρό και αυστηρό σύστημα επιμόρφωσης, και,
Τόνισε πως η καθιέρωση  της κλήρωσης στην επιλογή σημαιοφόρων  έγινε για να αναγνωριστεί  μια πραγματικότητα.

Ειδικότερα , τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης έχουν ως εξής:
Για τους θεσμούς
Στη διάρκεια των συζητήσεων, μέχρι τώρα,διαπιστώσαμε πως οι θεσμοί   είχαν μια εντυπωσιακά λάθος  πληροφόρηση.
Τα επιχειρήματά μας, όμως, είναι πολύ ισχυρά, είναι επιχειρήματα που ενισχύουν τους ακαδημαϊκούς κανόνες και ταυτίζονται εν πολλοίς και με πολλά που γίνονται στα ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια.
Νομίζω ότι θα υπάρξει συνεννόηση.
Διορισμοί
Η πρώτη μας προτεραιότητα τώρα πρέπει να είναι η πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού.
Και θα θέσουμε το ζήτημα με πολύ μεγάλη έμφαση στους θεσμούς.
Διότι όσο υπάρχει αυτή η έλλειψη, δεν μπορεί να προχωρήσουμε σε άλλα που πρέπει να γίνουν.
Για παράδειγμα, για να έχουμε εικόνα των ελλείψεων χρειάζεται να γίνει αυτοαξιολόγση σχολικών μονάδων.
Προς το παρόν όμως δεν μπορεί να γίνει αυτή, αν δεν είναι σαφείς οι υποχρεώσεις της πολιτείας.
Διότι πρέπει να προηγηθεί η αξιολόγηση της πολιτείας, και ύστερα να δούμε τα επιμέρους προβλήματα ανά σχολική μονάδα.
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών
Επιπλέον δεν μπορούμε να μιλάμε για κανενός είδους αξιολόγηση , αν δεν υπάρξει ένα σοβαρό και αυστηρό σύστημα επιμόρφωσης, το οποίο και θα ανακοινώσουμε στις αρχές Οκτωβρίου.
Επιστροφή των εκπαιδευτικών στα θρανία
Δεν είναι κακό αυτό. Διαμορφώνουμε ένα σύστημα επιμόρφωσης  δια ζώσης και μέσω τεχνολογιών,ταυτόχρονα με ένα νέο σύστημα υποστηρικτικών δομών.
Τα σχολεία δεν χρειάζονται μόνο εκπαιδευτική αναβάθμιση αλλά και μια κοινωνική φροντίδα.
Ετσι πρέπει να υπάρχουν δομές  που θα σκύβουν πάνω στο παιδί  και στα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζει, είτε στο σπίτι, είτε στο σχολείο, ενώ θα υπάρχει πρόνοια και για τους διδάσκοντες και τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζουν εκείνοι.
Ο έντυπος λόγος
Πάμε να μεταρρυθμίσουμε ένα θεσμό που έχει δομηθεί πάνω και γύρω από το βιβλιοκεντρικό πολιτισμό μας.
Τώρα ο χαρακτήρας του έντυπου λόγου έχει μεταμορφωθεί , με την εξέλιξη της τεχνολογίας.
Πρέπει, λοιπόν, το δημόσιο σχολείο να οικοδομηθεί γύρω από το νέο έντυπο λόγο , και αυτό μας προβληματίζει θετικά.
Οι νέες τεχνολογίες  έχουν πάψει πια να είναι απλά εργαλεία.
Η ριζική μεταμόρφωση του έντυπου λόγου μεταλλάσσει το δημόσιο λόγο, τις διαδικασίες απόκλισης  γνώσης αλλά και τον ίδιο τον χαρακτήρα της γνώσης, όπου η πληροφορία δεν θα ταυτίζεται με τη γνώση όπως γινόταν για πολλούς αιώνες.
Στέγαση αναπληρωτών
Είμαστε σε επαφή με τους Δήμους για να συμβάλλουν αποφασιστικά στη λύση του προβλήματος.
Είναι πραγματικά απαράδεκτο να είναι αδρανείς για κάτι τόσο σοβαρό.
Κλήρωση για την επιλογή σημαιοφόρων
Υπάρχουν πράγματα που μπορεί να κάνει το υπουργείο  και άλλα που το υπερβαίνουν και ορθά.
Με το θέμα της κλήρωσης αναγνωρίσουμε μια πραγματικότητα.
Η συζήτηση για τις παρελάσεις είναι γενικότερης πολιτικής και δεν θα μπορούσε να ήταν μια απόφαση του υπουργείου Παιδείας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου