«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Τρίτη 26 Δεκεμβρίου 2017

Μισθός εκπαιδευτικών 2018. Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν μισθολογικά.



"Εμείς κάνουμε κάθε προσπάθεια να μπορέσουμε να αυξηθούν οι μισθοί, δε μπορούμε να πούμε ότι θα γίνει κάτι  το δραματικό, να βελτιωθούν οι συνθήκες εργασίας όπου έχουμε κάνει κάποια βήματα και μετά να προσχωρήσουμε σε νέους διορισμούς"  είχε δηλώσει σε Ρ/Σ ο Υπουργός Παιδείας σε συνέντευξή του πριν από ένα μήνα περίπου. Το 2018 όμως έρχεται και  οι μισθοί των εκπαιδευτικών θα αλλάξουν. Παραθέτουμε όλα τα δεδομένα για το νέο έτος, αναμένοντας και την υλοποίηση της δήλωσης του Υπουργού.

Πάγωμα Μισθολογικών κλιμακίων
Γενικά όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι άλλοι Δ.Υ έχασαν δύο χρόνια μισθολογικής εξέλιξης, σύμφωνα με το άρθρο 26 παρ.2 του   Ν4354/15. Ειδικότερα   η μισθολογική εξέλιξη των Δ.Υ. έχει ανασταλεί από 1-1-16 μέχρι 31-12-17. Στην ουσία έχουν χάσει από το μισθό  τους  59 ευρώ( μηνιαίως για ΠΕ)  που είναι η αύξηση μετάβασης από το ένα μισθολογικό κλιμάκιο στο άλλο η οποία γίνεται κάθε 2 χρόνια.

Πλεονάζων χρόνος
  Όσοι εκπαιδευτικοί είχαν μεγάλο πλεονάζοντα χρόνο, με την κατάταξη στα μισθολογικά κλιμάκια το Ιανουάριο του 2016, θα πάρουν πιο γρήγορα αύξηση  μέσα στο 2018. Μπορεί αυτό να συμβεί για κάποιους και τον Ιανουάριο του 2018, αν είχαν για παράδειγμα 23 μήνες και λιγότερες από 30 μέρες πλεονάζοντα χρόνο στις 31/12/2015. Οι υπόλοιποι με μικρότερο πλεονάζοντα χρόνο θα ανεβούν μισθολογικό κλιμάκιο και θα πάρουν αύξηση, σύμφωνα με το χρόνο που θέλουν ακόμη να συμπληρώσουν τη διετία, και  μέχρι και τον Ιανουάριο του 2020, που όλοι τότε  θα έχουν αλλάξει ΜΚ.

3η δόση  για όσους είχαν αύξηση
 Η αύξηση  που τυχόν πήραν εκπαιδευτικοί με την κατάταξή τους στα νέα ΜΚ, τον Ιανουάριο του 2016,  επιμερίστηκε σε 4 δόσεις σε βάθος τετραετίας   Η α΄ και β΄ δόση, δηλαδή τα 2/4 της συνολικής αύξησης έχουν δοθεί ήδη μέσα στο 2016 και 2017. Αναμένεται λοιπόν μέσα στο 2018 να λάβουν και άλλο ¼   δηλαδή τα 3/4 της συνολικής αύξησης.

Κρατήσεις ΜΤΠΥ
Η εφαρμογή του άρθρου   19 του ν. 4488/2017 με το οποίο προβλέπεται η τροποποίηση της περίπτωσης α’ της παρ.1 του άρθρου 26 του π.δ/τος 422/1981 που αφορά στο Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων   θα επηρεάσει τους μισθούς των εκπαιδευτικών αλλά και των άλλων Δημοσίων Υπαλλήλων. Το ποσοστό της μηνιαίας πάγιας κράτησης των μετόχων υπέρ του ΜΤΠΥ μεταβάλλεται σε 4,5% από 4% που ίσχυε ως το τέλος του 2016. Τα χρήματα αυτά θα κρατηθούν αναδρομικά για  τους 11 μήνες του 2017. Ήδη,  για το Δεκέμβρη  του 2017, έχει  πραγματοποιηθεί αυτή η κράτηση  μετά από σχετική  εγκύκλιο εφαρμογής.  Η κράτηση αυτή δε γίνεται στην τυχόν προσωπική διαφορά που λαμβάνει ο υπάλληλος

Προσωπική διαφορά
Το άρθρο 27 του Ν.4354/2015 προβλέπει ότι: «Η νέα αυτή προσωπική διαφορά μειώνεται από οποιαδήποτε μελλοντική αύξηση των αποδοχών του υπαλλήλου πλην της χορήγησης επιδόματος θέσης ευθύνης και της προωθημένης εξέλιξης».
Δηλαδή προβλέπεται  ο συμψηφισμός της πιθανής  αύξησης από την χορήγηση μισθολογικού κλιμακίου, με την υπάρχουσα προσωπική διαφορά  (εκτός των περιπτώσεων που η αύξηση οφείλεται σε επίδομα θέση και προωθημένη εξέλιξη)

Κάτοχοι Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών τίτλων
ΟΙ κάτοχοι Μεταπτυχιακού και Διδακτορικού Τίτλου από την 1-1-2016  έχουν  ανέβει 2 ΜΚ (4 χρόνια) και 6  ΜΚ ( 12 χρόνια)  αντίστοιχα. Οι αυξήσεις από τα νέα ΜΚ αποδίδονται σε 4 δόσεις. Η 1η και η 2η δόση ήδη έχουν καταβληθείκαι αναμένεται  από την αρχή του 2018 να καταβληθεί η 3η δόση.
Στην περίπτωση που εκκρεμούν από το έτος 2015 αιτήσεις αναγνώρισης συνάφειας για μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών, χωρίς ακόμη να έχουν κριθεί από τα αρμόδια προς τούτο όργανα, τα οικονομικά αποτελέσματα ισχύουν από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του νέου νόμου (1-1-2016), εφόσον φυσικά μεσολαβήσει η απαιτούμενη αναγνώριση της συνάφειας από το αρμόδιο προς τούτο όργανο.

Αιτήσεις για αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών από 1-1-2016 και εφεξής η προωθημένη μισθολογική κατάταξη και τα οικονομικά αποτελέσματα αυτής ισχύουν από 1-1- 2018.

https://fresh-education.blogspot.gr/2017/12/2018_16.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου