«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Κυριακή 18 Φεβρουαρίου 2018

Το «ξέσπασμα» του προέδρου της ΟΛΜΕ στη Βουλή για τα 4 μαθήματα στη Γ Λυκείου


 
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Α. Σχετικά με την εξέταση των τεσσάρων μαθημάτων για την απόκτηση του απολυτηρίου,   δεν υπήρξε κανένας διάλογος με το υπουργείο Παιδείας.
Β. Το υπουργείο Παιδείας δεν έλαβε σοβαρά υπόψη του, το τι συνέβη με το Γυμνάσιο που προηγήθηκε αυτό το μέτρο.

Τα παραπάνω τόνισε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Ν. Παπαχρήστος, στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, αναφορικά με τη σχετική δι’αταξη που εντάχθηκε στο Σχέδιο Νόμου για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, εν΄β υπογράμμισε τα εξής:
Γ. Ενημερώνω τον υπουργό Παιδείας, γιατί προφανώς δεν έχει γνώση για το τι γίνεται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ότι πλέον τα Αρχαία Ελληνικά και η Χημεία είναι δευτερεύον μάθημα για την αντίληψη των μαθητών. Επειδή πολύ απλά μπήκαμε στην κατηγοριοποίηση των μαθημάτων.
Δ. Όσο αφορά το Γυμνάσιο είχαμε πει, ότι θα έπρεπε να εξεταστεί το ζήτημα, το αν θα πρέπει να υπάρχουν εξετάσεις, ή για όλα τα μαθήματα, ή για κανένα μάθημα, ώστε να μην υπάρχει διακριτική μεταχείριση, γιατί περνάει άσχημο μήνυμα στους μαθητές. Αυτό το μήνυμα, πολύ φοβόμαστε, ότι με την κατηγοριοποίηση των μαθημάτων περνάει και στο Λύκειο. Όσο αφορά το ζήτημα των ειδικοτήτων της συγχώνευσης σε συγκεκριμένες ειδικότητες, είπαμε, ότι πραγματικά δεν υπήρχε λόγος να υπάρχουν.
Ε.  Σε άλλες όμως ειδικότητες είναι βέβαιο, ότι εφαρμόζονται νεομνημονιακές λογικές και εφαρμόζεται η λογική, καθηγητής να μπει στη τάξη και  όποιος να είναι. Υπ' αυτή την έννοια, δεν μπορούμε εμείς, να συμφωνήσουμε σε ανθρώπους που είχαν  τρίτη ανάθεση  στα μαθήματα. Τώρα με την ενοποίηση των ειδικοτήτων να έρχονται να παίρνουν τα μαθήματα αυτά σε πρώτη ανάθεση και μετά θα έρθει λίαν συντόμως από απ' ότι έχει προαναγγείλει η πολιτική ηγεσία να μας φέρει σχέδιο για την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, όπου θα  ζητάμε από ανθρώπους που δεν έχουν διδαχτεί το συγκεκριμένο αντικείμενο, να αξιολογήσουν το έργο που παρουσίασαν στην τάξη.
Κ. Γαβρόγλου: Επειδή το είπε για πρώτη φορά, αν  δεν κάνω λάθος κ. Πρόεδρος, δεν είστε υπέρ της εξέτασης των τεσσάρων μαθημάτων και είστε υπέρ της εξέτασης όλων των μαθημάτων; Αυτό κατάλαβα;
Ν. Παπαχρήστος: Όχι, δεν καταλάβατε καλά. Έχουμε τοποθετηθεί, ότι πρέπει να υπάρχει ενιαία αντιμετώπιση των μαθημάτων. Δηλαδή, θα πρέπει να γίνει μια μελέτη και εάν κρίνετε ότι δεν πρέπει να εξετάζονται τα μαθήματα για παιδαγωγικούς, η  οποιουσδήποτε άλλους λόγους, η εξέταση θα πρέπει να αφορά το σύνολο των μαθημάτων, διαφορετικά θα πρέπει να εξετάζονται όλα τα μαθήματα.
Δηλαδή είμαστε κατά της διακριτικής μεταχείρισης των μαθημάτων σε ομάδες, όπως είναι η πρώτη δεύτερη και τρίτη, γιατί περνάει πολύ άσχημο μήνυμα στους μαθητές, ότι τα μαθήματα της ομάδας Α΄  είναι σημαντικότερα σε σχέση με την ομάδα Β΄ η σε σχέση με την ομάδα Γ.΄ Δηλαδή είμαστε κύριε υπουργέ, αντίθετοι με την κατηγοριοποίηση των μαθημάτων σε πρωτεύοντα και δευτερεύοντα με οποιαδήποτε τρόπο, είτε ονομαζόμενα τα μεν ως  πρωτεύοντα και τα δε, ως  δευτερεύοντα, είτε με άλλες διαδικασίες που όμως παραπέμπουν σε μια τέτοια κατάληξη. Ακόμα και αν αυτή η κατάληξη έχει να κάνει με την αντίληψη που ήδη οι μαθητές αντιλαμβάνονται από την εκπαιδευτική διαδικασία.
Κ. Γαβρόγλου:  Με συγχωρείτε, εξετάζονται τα μαθήματα, το ξέρετε αυτό ελπίζω. Εξετάζονται όλα στη διάρκεια της χρονιάς.
Ν. Παπαχρήστος:  Κύριε υπουργέ, μιλάμε για τις εξετάσεις στο τέλος.
Κ. Γαβρόγλου:  Όλα εξετάζονται και στο τέλος εσείς λέτε, ή να εξετάζονται όλα, ή να μην εξετάζεται τίποτα και διαφωνείτε με το ότι εξετάζονται μόνο τέσσερα.
Ν. Παπαχρήστος:  Βεβαίως, υπάρχει διακριτική μεταχείριση έχουμε πει  και περνάει άσχημο μήνυμα στους μαθητές. Στο Γυμνάσιο επειδή έχουμε και την εμπειρία, αυτό έχει καταγραφεί.

Ν. Φίλης(Προεδρεύων της Επιτροπής) : Ευχαριστούμε για τις διευκρινίσεις. Πάντως είναι ένα θέμα, το οποίο έχει συζητηθεί διεξοδικά και πολλά χρόνια στην κοινότητα των ειδικών της εκπαίδευσης. Εάν το σχολείο θα βασίζεται στις εξετάσεις και εάν η αξία ενός μαθήματος θα δημιουργείται μόνο και μόνο, επειδή το παιδί θα δίνει εξετάσεις προαγωγικές στο μάθημα.
Προφανώς είναι μια αντίληψη, αλλά, εκ των πραγμάτων  εκεί οδηγούμαστε , του σχολείου εξεταστικού κέντρου.  Υπάρχουν πολλοί τρόποι διαπίστωσης των γνώσεων των παιδιών κατά τη διάρκεια της χρονιάς και πρέπει να βάλουμε στο τέλος ξανά δώδεκα μαθήματα προαγωγικές εξετάσεις, αλλά αυτό είναι μια ανοικτή συζήτηση, επαναλαμβάνω, ανάμεσα στους παιδαγωγούς. Προφανώς επίσης, δεν έχουμε απ' ό,τι κατάλαβα πρωτεύοντα και δευτερεύοντα μαθήματα. Αυτό δεν ισχύει , δεν υπάρχουν πρωτεύοντα και δευτερεύοντα μαθήματα εδώ και πολλά χρόνια. Αν όσα εξετάζονται στο τέλος επιπλέον από τις εξετάσεις όλης της χρονιάς συνιστούν κατά τη γνώμη σας ένα καθεστώς πρωτευόντων μαθημάτων, αυτό  είναι μια πρωτότυπη αντίληψη, αλλά δεν είναι αυτή η  πραγματικότητα η εκπαιδευτική.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου